تیشرت یکی از لباس‌هایی هست که اکثر ما از آن استفاده می‌کنیم. طوری که در طول سال حداقل یکبار را به خرید تیشرت اختصاص می‌دهیم و هم در تابستان و هم در زمستان از آن استفاده می‌کنیم. بسته به نوع و جنس پارچه میزان ماندگاری هر لباسی متفاوت خواهد بود. اما می‌توان با رعایت یک سری نکات عمر لباس را طولانی‌تر کرد. برای مثال تاکردن تیشرت خیلی مهم است و اگر لباس‌های خود را مرتب تا کنید، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.
شاید این موضوع برای شما گنگ باشد و یا اصلا از نظر شما تاکردن تیشرت با ماندگاری آن هیچ ارتباطی نداشته باشد. اجازه دهید یک مثال بزنیم تا موضوع کمی روشن‌تر شود. شما به‌عنوان یک شخص مرتب و منظم تیشرت و البسه خود را شسته و بعد از خشک شدن، مرتب تا می‌کنید و در کشو و یا کمد می‌گذارید. خب تا اینجای کار همه‌چیز مرتب است و جای بحثی نیست.
برویم سراغ حالت دوم که شما به هردلیلی وقت و یا حوصله تاکردن تیشرت‌ها را ندارید و همه آن‌ها را بعد از خشک شدن در کمد یا کشو تلنبار می‌کنید. نتیجه می‌شود یک دسته لباس چروک و درهم برهم که اصلا قشنگی روز اول را ندارد. حال فرض کنید در این بین دنبال یک تیشرت خاص هم بگردید و در بین این حجم شلوغی به‌زور آن را پیدا کنید و موقع بیرون کشیدن تیشرت، ناخنتان به آن گیر کند؛ بله یا ناخن شما و یا تیشرت آسیب خواهد دید که خب وارد جزئیات نمی‌شویم.
حال با این موضوع که باید زمانی را صرف اتو کردن تیشرت چروک و له‌شده کنید هم اصلا کاری نداریم. پس جنگ اول به از صلح آخر. همان ابتدای کار 10 دقیقه زمان بگذارید و بعد از اینکه لباس‌ها خشک شدند، آن‌ها را تا کنید. اینکه صحبت از 10 دقیقه کردیم، شاید به نظر کم بیاید ولی در ادامه روش‌هایی را برای تا کردن تیشرت یاد خواهید گرفت که حتی کمتر از 10 دقیقه هم تا کردن تمام خواهد شد. با رگال من همراه باشید تا نحوه تاکردن سریع تیشرت را با هم یاد بگیریم.

روش نظامی تاکردن تیشرت

بله همانطور که از عنوان این تیشرت مشخص است، ما در رگال من سرباز چریک آموزش می‌دهیم. اما چرا این مدل تا کردن را روش نظامی نامیده‌اند. همانطور که می‌دانید در روش‌های نظامی همه‌چیز باید بادقت و طبق قاعده و اصل پیش برود. یکی از این اصول پرکردن کوله‌پشتی به‌نحوی است که تمامی وسایل در کوله جا شوند. طوری که هروسیله کمترین فضای موجود را اشغال کند. پس این روش هم چون فضای خیلی کمی می‌گیرد، روش نظامی نامیده شده است. از طرفی برای مواردی مانند مسافرت و بستن چمدان هم روش بسیار مناسبی است.
درنظر داشته باشید این روش برای مواردی است که شما خیلی زود از تیشرت خود استفاده می‌کنید. مثل همان مسافرت رفتن که کمتر از 24 ساعت دیگر تیشرت را استفاده خواهید کرد. دلیل این امر این است که با این مدل تا کردن، تیشرت شما کمی زودتر چروک می‌شود. خب برویم به‌سراغ آموزش نحوه تاکردن تیشرت مردانه با روش نظامی

روش نظامی تاکردن تیشرت

  • اولین کار این است که تیشرت را در یک سطح صاف تا کنید و پایین تیشرت را به‌اندازه 7 الی 10 سانتی متر تا کنید
  • مرحله بعدی را طبق تصویر پیش بروید. یعنی تیشرت را 3 قسمت مساوی در نظر بگیری
  • بخش اول یعنی سمت چپ تیشرت را تا وسط تاکنید و سپس آستین را به سمت خودتان تا کنید
  • بخش سوم یعنی بخش راست تیشرت را هم روی بخش فعلی بگذارید و آستین را به سمت بیرون تا کنید
  • حالا وارد مرحله آخر یعنی بخش چریکی و کم‌حجم کردن تیشرت می‌شویم. تیشرت را از یقه تا پایین، به‌صورت رولی تاکنید و تمام. تیشرت آماده رفتن به کوله و چمدان و کشو است

دومین روش تاکردن تی شرت (سریع‌ترین روش)

همانطور که در عنوان این بخش می‌‌بینید این روش خیلی راحت و البته سریع است. خیلی از ما از این روش استفاده می‌کنیم پس خیلی سریع هم این کار را یاد گرفته و انجام خواهیم داد. این روش علاوه برسرعت، یک مزیت دیگر هم دارد و آن گرفتن فضای کم است. زندگی امروزه به‌سمت مینیمال شدن پیش رفته است و زندگی آپارتمانی نیازمند استفاده بهینه و حداکثری از تمامی فضاها حتی فضای داخل کشو و کمدها است. پس این روش برای آپارتمان نشین‌ها و افرادی که فضای کمی دارند گزینه مناسبی است. حال ببینیم این روش چیست؟

تا کردن سریع تیشرت

  • 1. سبد لباس‌های خشک شده را در کنارتان بگذارید، یک سطح صاف (میز ناهارخوری، پیشخوان آشپزخانه، تخت، فرش و …) را انتخاب کنید
  • 2. تیشرت را روی سطح صاف پهن کنید. اگر در آستین یا یقه فرورفتگی یا ناصافی دارد، آن را مرتب کنید
  • 3. در ادامه تیشرت را تا نیمه یعنی طوری که آستین‌های آن روی هم بیفتد، تا کنید
  • 4. حالا آستین‌ها را به داخل تا کنید
  • 5. و در آخر تنها کاری که باید انجام بدهید این است که تیشرت را تا نیمه و دو بار تا بزنید تا کارتان تمام شود

تمام بروید به سراغ تیشرت بعدی

روش سوم آموزش تاکردن تیشرت

تا به اینجای کار دو روش معرفی کردیم که مخصوص آن دسته از عزیزانی است که خیلی با‌حوصله و عاشقانه به لباس‌های خود می‌رسند و برای آن‌ها وقت گذاشته و تا می‌کنند. اما بعضی‌ها هم هستند که در جامعه باعنوان تنبل معروف شده‌اند که البته عنوان اشتباهی است و این افراد تنبل نیستند بلکه دچار نوعی سندروم غیرفعال بودن سلول‌های تحتانی هستند. خب بگذریم این روش برای این افراد است. شما بعد از اینکه تیشرت را شسته رفته دریافت کردید، تنها کافی‌ست آن‌ها را در رگال گذاشته و آویزان کنید.

نحوه تا کردن تیشرت مردانه
سریع‌ترین روش برای مرتب کردن تیشرت که درصد چروک شدن به صفر می‌رسد. مزیت این کار را که گفتیم و آن صاف ماندن تیشرت است و از معایبش هم می‌توانیم به اشغال کردن فضای بیشتر نسبت به سایر موارد اشاره کنیم. یک نکته را در نظر بگیرید. بهتر است که رگالی که برای تیشرت‌ها استفاده می‌کنید، پلاستیکی باشد. این یک پیشنهاد است پس سعی در تحلیل و آنالیز دلیل آن نداریم.

آخرین روش تا کردن سریع تیشرت

آخرین روشی که در این بخش آموزشی می‌دهیم کمی سانتی‌مانتال و شیک‌تر از روش‌های قبلی است. تیشرتی که بعد از اتمام کار تحویل می‌گیرید، خیلی شکیل است. سرعت تا کردن تیشرت در این روش بالا است و چه بسا در بوتیک‌های فروش لباس و تیشرت دیده باشید که فروشنده‌ها از این روش استفاده می‌کنند.
اگر شما هم مثل من سخت‌پسند هستید و باید چندین مدل ببینید تا یکی را انتخاب کنید و از اینکه فروشنده چند مدل برای شما باز کرده باشد، عذاب وجدان می‌گیرید، این روش را دنبال کنید. با این روش می‌فهمید که عذاب وجدان‌هایی که گرفتید بی‌مورد بودند و فروشنده در یک چشم‌بهم زدن تمام تیشرت‌ها را تاکرده و جابجا می‌کند. در ادامه این روش سریع‌وسیر را یاد خواهید گرفت.

آموزش تا کردن تیشرت

  • اولین کار پهن کردن تیشرت روی سطح صاف است
  • حالا طبق عکس، تیشرت را با دو خط فرضی تقسیم کنید. به این صورت که خط اول از وسط تیشرت رد می‌شود و خط دوم هم از حد فاصل بین یقه و آستین سمت چپ و از بالا تا پایین است
  • با یک دست بخش شانه را بگیرید و با یک دست دیگر در همان راستا و وسط تیشرت را بگیرید. یعنی کمی بالاتر از بخش شکم.
  • حالا باید بخش کتف تیشرت را گرفته و به انتهای تیشرت یعنی نقطه C برسانید. مجددا همان انتهای تیشرت را با دستتان نگه دارد. در این مرحله وضعیت دستان شما ضربدری است. تنها کاری که نیاز دارید انجام بدهید این است که دستان خود را در حالت عادی قرار بدهید. و در آخر آستین تیشرت را در زیر آن قرار بدهید

یاد گرفتن این روش تاکردن تیشرت با عکس کمی سخت است به همین دلیل در انتها یک فیلم برای شما تهیه کرده‌ایم که با دیدن آن یاد خواهید گرفت که در کمتر از 5 ثانیه چگونه تیشرت خود را تا کنیم؟