تیشرت مردانه یکی از لباس‌های پرطرفدار آقایان است که در تمامی فصول طرفدار آن هستند. در فصل بهار و تابستان که به خاطر گرما از تیشرت مردانه استفاده می‌کنند و خب به خاطر گرمای هوا، امری طبیعی است. در فصل زمستان و پاییز هم زیر پالتو و کاپشن و یا هودی خود تیشرت می‌پوشند تا در محیط کار که اغلب اوقات گرم است، دمای بالای محیط کار آن‌ها را اذیت نکند. اما تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که ریشه تیشرت و یا به‌اصطللاح انگلیسی T-shirt از کجا آمده است و یا اصلا این مدل نامگذاری به چه علت است؟ در این مقاله از سری مقالات رگال من قصد داریم تا کمی راجع به این لباس مردانه بیشتر صحبت کنیم و به پیشینه آن بپردازیم  و در کل به این سوال که تیشرت مردانه چیست، پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

تیشرت مردانه چیست؟

تیشرت مردانه چیست؟

همانطور که می‌دانید این کلمه ریشه در زبان انگلیسی دارد، Shirt به لباسی اطلاق می‌شود که برای بالاتنه افراد طراحی و دوخته می‌شود مثل همان پیراهنی که ما در زبان فارسی استفاده می‌کنیم. وقتی حرف T به این کلمه اضافه می‌شود، اوضاع فرق می‌کند. T-shirt لباسی است که در یک کلمه ساده است یعنی نه دکمه‌ای دارد و نه یقه و نه طراحی خاصی و جلوبسته است. هدف از پیدایش چنین پوشش داشتن یک لباس راحت و ساده و به‌قول معروف دم‌دستی بوده است. اگر کمی به عقب برگردیم، لباس راحتی یک لباس سرهمی بود که بالاتنه و پایین‌تنه به هم وصل بودند. مسملا پوشیدن و دراوردن این لباس آن هم به عنوان یک لباس راحتی و در طول روز و در منزل سخت بود.
باگذشت زمان این لباس سرهمی دو تکه شد و یک بخش برای بالاتنه تحت عنوان تیشرت و یک بخش برای پایین‌تنه در نظر گرفته شد. در ابتدا تیشرت بیشتر به‌عنوان نوعی زیرپوش و یا زیرپیراهنی در نظر گرفته می‌شد اما بعدها وارد یک فاز جدید شد و به عنوان یک پوشش کامل و مستقل در بازار عرضه شد و جایگاه خود را پیدا کرد.

علت نام‌گذاری T-shirt

اما چرا کلمه T در کنار Shrit اضافه شد و آن را تکیمل کرد. علت نامگذاری خیلی ساده است، دلیل این امر شبیه بودن شکل ظاهری تیشرت به حرف T است. درواقع این لباس هم جلوبسته است و هم آستین آن کوتاه است. البته در نظر داشته باشید این تحلیل برای عموم تیشرت‌ها است که یقه گرد و ساده هستند وگرنه همانطور که می‌دانید امروزه صنعت مد و فشن به سمتی رفته است که انواع تیشرت مردانه لاکچری با طرح‌های خاص و منحصربه‌فردی به‌فروش می‌رسد.
نکته دیگه‌ای که شاید ذهن شما را درگیر خود کند، تیشرت‌های یقه‌دار هستند، جالب است بدانید که این مدل لباس جزو تیشرت دسته‌بندی نمی‌شود. درواقع تیشرتی که یقه دارد را پولوشرت یا polo shirt می‌نامند. یا حتی تیشرت‌های آستن‌ دار هم هستند که بیشتر برای فصل پاییز یا بهار که هوا کمی خنک است استفاده می‌شود. این تیشرت‌ها را با نام تیشرت آستن بلند می‌شناسید.

انواع تیشرت مردانه چیست؟

اگر بخواهیم از نظر طرح و جنس پارچه و فاکتورهای این چنینی دسته‌بندی کنیم، به تعداد افراد کل جهان تیشرت داریم. از تیشرت مردانه سوزنی و مخمل گرفته تا تیشرت لاکچری و پلنگی می‌توان یاد کرد.
اما عموما تیشرت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. تیشرت یقه گرد و تیشرت یقه هفت. همه ما این دو مدل را می‌شناسیم و از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. تیشرت یقه گرد را عموما بیشتر استفاده می‌کنند. برای افرادی مناسب است که چهره کشیده و شانه‌هایشان شیب‌دار است. این طرح باعث می‌شود تا اندام آن‌ها متعادل‌تر و جذاب‌تر به نظر بیاید.
تیشرت یقه هفت هم از نامش پیداست، به تیشرت گفته می‌شود که یقه آن به شکل عدد هفت طراحی شده است. این مدل تیشرت برای افرادی مناسب است که بالاتنه نسبتا بزرگی دارند و تمایل دارند تا بالاتنه آن‌ها کمی جمع‌وجور و شکیل به نظر بیاید. البته اگر قصد دارید روی تیشرت خود یک پیراهن بپوشید و یقه تیشرت معلوم نباشید هم تیشرت یقه هفت بهترین گزینه است.

انتخاب بهترین رنگ برای تیشرت مردانه لاکچری

وقتی صحبت از رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای پوشش می‌شود، فاکتورهای زیادی باید بررسی شوند. اول از همه رنگ پوست شما است، اینکه باتوجه به رنگ پوس خود بهترین انتخاب برای شما چیست؟ این تیشرت را برای کجا استفاده خواهید کرد؟ آیا برای محیط کار و یا نه برای استفاده روزمره در منزل و یا برای یک مهمانی خودمانی قصد خرید تیشرت دارید؟
این موراد تنها چند سوال است که باید قبل از اقدام به خرید به آن‌ها پاسخ دهید اما به‌طور کلی 4 رنگ است که بین آقایان بیشتر از رنگ‌های دیگر طرفدار دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

تیشرت سفید رنگ

تیشرت سوزنی لاتی

انتخاب رنگ سفید مزایای مختلفی دارد. اول از همه اینکه اگر در فصل تابستان این رنگ را بپوشید، گرمای هوا کمتر شما را اذیت خواهد کرد. مورد بعدی اینکه ست کردن این رنگ در تیپ مردانه خیلی راحت است. شما می‌توانید یک تیشرت سفید رنگ را با یک کت جین آبی روشن و شلوار جین ست کنید. حتی با اسلش جین، شلوار جین مشکی، اسلش ساده هم ترکیب قشنگی خواهد شد.

تیشرت خاکستری رنگ

از رنگ خاکستری به‌عنوان یک رنگ پایه یاد می‌شود. رنگی که مانند رنگ سفید، ست کردن آن راحت است. مثلا تیشرت خاکستری با یک جفت کفش ونس و یا کتونی سفید یا آبی روشن و شلوار جین، ترکیب بی‌نظیری می‌شود.

تیشرت مردانه آبی تیره

این رنگ بیشتر برای استایل پاییزه استفاده می‌شود. تیشرت آبی تیره با کت و شلوار رنگ روشن، تیپ ایده‌آلی خواهد بود. حتی کمی رسمی‌ هم هست و برای محل کار و یا قرارهای کاری هم انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

تیشرت مشکی

تیشرت آستین کوتاه مردانه

رنگ مشکی مانند رنگ سفید جزو رنگ‌ها پرطرفدار است و با شلوار و کفش‌های متنوعی ست می‌شود. اگر به بخش تیشرت‌ های لاکچری رگال من مراجعه کنید، تنوع تیشرت‌ها در رنگ مشکی را مشاهده خواهید کرد که دلیل آن استقبال بالای مخاطبین است. در طراحی اغلب این تیشرت‌ها از ترکیب سنگ‌کاری، بلک لایت و یا شبرنگ، طرح مخمل‌کوب، ترکیب پارچه پنبه و تور و … استفاده شده است. این طراحی‌ها زیبایی و نمای کار را دوچندان کرده است.

سخن آخر

در این مقاله به پیشینه تیشرت مردانه و علت نام‌گذاری و نحوه پیدایش T-shirt در صنعت مد پرداختیم. برای انتخاب رنگ مناسب البسه خود زمان گذاشته و باتوجه به فاکتورهایی که بررسی کردیم، بهترین گزینه را برای استایل و پوشش خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که لباس و پوشش شما شخصیت شما را نشان می‌دهد. پس برای آن وقت گذاشته و باحوصله و دقت انتخاب و خرید کنید.

در ادامه تعدادی از تیشرت‌های ما را در فروشگاه اینترنتی رگال من مشاهده می‌کنید.