تیشرت رنگ سال مردانه

ست کردن تیشرت یکی از ارکان مهم در خوشتیپی شما است. البته شاید این کار کمی سخت باشد. اینکه تیشرت با شلوار، کفش، ژاکت و باقی اکسسوری‌ها هم‌خوانی داشته باشد، موضوع مهمی است. البته رنگ تیشرت با ظاهر شما یعنی رنگ چشم و پوست هم باید هماهنگی داشته باشد. پس بدیعی است که وقتی قرار بر بیرون رفتن و البته خوشتیپ و جذاب بودن داریم، از خودمان بپرسیم تیشرت چه رنگی بپوشیم؟ دقیقا سوالی که قرار است در این مقاله از رگال من به آن پاسخ بدهیم. پس با ما همراه باشید تا چند قدم به خوشتیپ‌تر شدن نزدیک شویم.
شاید شما هم جزو افرادی باشید که در انتخاب تیشرت و تیپ ست کردن خیلی سخت‌گیر و اصطلاحا سخت‌پسند باشید. خب خبر خوب برای شما اینکه انتخاب یک تیشرت مردانه لاکچری و ست کردن آن کار پیچیده و سختی نیست. فقط کافی است که چند راهکار ساده را دنبال کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تیپ جذاب خود لذت ببرید.

چرخه رنگ

]استفاده از چرخه رنگ برای انتخاب جذاب ترین رنگ تیشرت مردانه

قبل از اینکه وارد جزئیات صنعت مد شویم خیلی ساده و عامیانه شروع کنیم. وقتی صحبت از تیپ و ظاهر شیک می‌شود، درک اولیه از تئوری رنگ‌ها، اینکه رنگ‌های اولیه چطور با هم ترکیب می‌شوند، تضاد رنگ‌ها و … کمک بزرگی به ما می‌کند. البته این نظر شخصی ما در رگال من نیست بلکه به گفته اسمیتسونیان، این یک علم است.
به این چرخه رنگ نگاه کنید. یک راهنمای خیلی خوب برای شما خواهد بود:

رنگ‌های مکمل

این رنگ‌ها جزو رنگ‌هایی است که بیشترین تمرکز ما روی آن است دلیل آن هم واضح است چونکه کم‌ریسک‌ترین و بهترین ترکیب رنگ را به ما می‌دهد. هر دو رنگی که روبروی همدیگر هستند، رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند. به این معنا که این رنگ‌ها -به علاوه سایه‌هایشان- در کنار هم ظاهر خوبی دارند. به‌عنوان مثال، سایه قرمز با سبز عالی می‌شود. نارنجی و آبی یک جفت عالی هستند.
رنگ‌های مکمل به‌خاطر تضاد رنگی که دارند، جلوه زیبایی به تیپ شما می‌دهند. اینکه از رنگ‌های مکمل هنگام انتخاب بهترین رنگ تیشرت مردانه و اکسسوری‌های خود انتخاب کنید، باعث می‌شود تعادل بصری چشم‌نوازی در تیپ خود ایجاد کنید.

رنگ‌های مشابه

این رنگ‌ها در چرخه رنگ کنار همدیگر هستند. برای مثال رنگ مشابه آبی، رنگ‌های نیلی و سبز و سایه‌های آن‌ها است. رنگ‌های مشابه را می‌توانیم به‌عنوان هماهنگ‌ترین رنگ‌ها استفاده کنیم. اما فراموش نکنید که حتما از رنگ متضاد هم استفاده کنید تا تیپ شما ینکنواخت نشود. البته در این انتخاب کمی محتاط عمل کنید تا رنگ متضاد خیلی به‌چشم نیاید و اصطلاحا در ذوق نزند. بهتر است یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و در تیپ خود روی آن تمرکز کنید و از دو رنگ دیگر هم به‌عنوان رنگ ترکیبی و پشتیبان استفاده کنید. پشتیبانی برای جذاب‌تر شدن شما (:

رنگ‌های تک رنگ

از عنوان این بخش معلوم است که منظور ما استفاده از یک رنگ برای کل لباس‌ها است. اگر در مد و فشن مبتدی باشید، این مدل ست کردن ممکن است باعث ایجاد ظاهر خسته‌کننده شود. پیشنهاد می‌کنم اگر در ست کردن تیپ اطلاعات کمی دارید، از استفاده این مدل ترکیب رنگ‌ها در ست کردن دوری کنید.
چگونه بفهمم چه رنگی برای من مناسب است؟
هر شخصی باید متناسب با رنگ پوست، چشم، مو و … رنگ مناسبی را برای خودش انتخاب کند. اگرچه همیشه استثنا وجود دارد اما در ادامه چند راهکار کلی را توضیح می‌دهیم که در مورد چگونه انتخاب کردن رنگ مناسب برای خرید تیشرت مردانه است.

رنگ پوست

نکته کلیدی که باید در این بخش به آن توجه کنید، تضاد رنگ‌ها است. یک قانون خیلی سریع برای انتخاب رنگ تیشرت این است که رنگ آن را خیلی نزدیک به رنگ پوستتان انتخاب نکنید.
اگر رنگ پوست روشنی دارید، تیشرت روشن‌تر مانند سفید، بژ، پاستلی و زرد نپوشید. این رنگ‌ها شما را بی‌روح می‌کنند. بهترین رنگ تیشرت برای پوست سفید، رنگ‌های تیره‌تر مانند قهوه‌ای، قرمز تیره و بنفش هستند.
رنگ تیشرت برای افراد سبزه، برعکس است. استفاده از رنگ‌های تیره زیبایی‌های شما را پنهان می‌کند و چه‌بسا کمی خشن هم به‌نظر برسید. پس درمقابل از رنگ‌های روشن استفاده کنید و با تضاد رنگ جذابیت خود را بیشتر کنید.
اگر رنگ پوست شما برنز است، به شما تبریک می‌گویم جزو افرادی هستید که بیشتر رنگ‌ها به شما می‌آید. تنها باید یک نکته را در نظر داشته باشید و آن استفاده از تضاد و کنتراست رنگ‌ها بین خودتان و لباس‌هایتان است.

رنگ چشم

رنگ چشم در انتخاب اینکه تیشرت چه رنگی بپوشیم

یکی از بخش‌های مهم در پاسخ به این سوال که تیشرت چه رنگی بپوشیم، رنگ چشمان شما است. برای اینکه رنگ مناسبی انتخاب کنید، به چرخه رنگ نگاهی بیاندازید. رنگ‌هایی که با رنگ چشم شما به بهترین شکل ظاهر می‌شوند، در کنار رنگ چشم شما قرار می‌گیرند. اگر چشمان شما سبز است، آبی روشن یا زرد پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است.
اگر چشم رنگی هستد و می‌خواهید رنگ چشم‌هایتان را برجسته کنید، برای تیپ خود رنگ مکمل را انتخاب کنید و این تضاد را تقویت کنید. برای چشم‌های آبی، رنگ نارنجی یا طلایی رنگ‌های جذابی هستند.
انتخاب رنگ بر اساس چهره شما یک راه ایده‌آل برای محدود کردن گزینه‌ها است. حالا که پیش‌زمینه‌ای درباره نحوه عملکرد تئوری رنگ در لباس دارید، بهتر است برویم سراغ اصل مطلب تا بفهمیم جذاب ترین رنگ تیشرت مردانه چه رنگی است.

تمرین کنید

رنگ تیشرت برای افراد سبزه

باور کنید یا نه، بهتر است بدانید حتی افرادی که خیلی خوشتیپ هستند هم، قبل از اینکه بفهمند چه لباسی بپوشند تا جذاب باشند، ترکیب رنگ و لباس‌های زیادی را امتحان می‌کنند. تعداد خیلی کمی از افراد هستند که مثل دیوید بکهام ذاتا خوش‌تیپ به‌دنیا بیایند و یا با حس ششم به‌دنیا بیایند و به طرز قابل توجهی به مد و فشن توجه کنند.
پس بهتر است مثل یک کارشناس که همه‌چیز را امتحان و آزمایش و تست می‌کند، شروع به تست و تمرین کنید. این تمرین به این معنا نیست که مثلا یه تیشرت مردانه سفید را با شلوار جین و کفش و … ست کنید و به یک مهمانی بروید تا ببینید نظر دیگران را جلب می‌کنید و تاییدی دریافت می‌کنید یا نه. به‌جای این کار سری به کمد لباس‌های خود بزنید و مجموعه شلوار و تیشرت و کفش و …. که تا به امروز خریدید را با هم ترکیب کنید و تیپ بزنید و جلوی آینه بایستید.
اگر هم تیپی به شما نیامد جای نگرانی نیست فقط بپوشید و واکنش اولیه خود را تحلیل کنید. برای همه ما پیش آمده که یک لباسی را بپوشیم و وقتی جلو آینه رفتیم، چشمانمان برق بزند و یا حتی یک چشمک در آینه به خودمان بزنیم و یا برعکس. خب اگر چشمانتان برق زد که راه را درست رفته‌اید و ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب کرده‌اید درغیر اینصورت با آن ست خداحافظی کنید. حتی شاید لازم باشد یک‌سری از لباس‌ها را برای همیشه از کمد لباس بیرون بگذارید و دیگر نپوشید.
بیشتر اوقات، تعجب خواهید کرد که چقدر سریع مغزتان به شما می‌گوید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را کنار بگذارید و روی تخت پرت کنید. همزمان که هر تیشرت و پیراهنی را امتحان می‌کنید، این سه سوال را از خود بپرسید:

  • آیا این تیشرت جذاب و شیک به نظر می‌رسد؟
  • آیا این تیشرت من را شیک و خوش‌پوش نشان می‌دهد؟
  • آیا این تیشرت برای موقعیت خاصی (قرار ملاقات دوستانه، پیاده‌روی، کوهنوردی و … ) انتخاب مناسبی است؟

سه تا جواب “بله. نه احتمالا” هم برای هر سوال کنار بگذارید. مسلما کارایی هر جواب را می‌دانید ولی در ادامه کمی بیشتر توضیح می‌دهم.

  • بله: این تیشرت معرکه است. عالیه و تو هم با پوشیدنش خیلی عالی به‌نظر می‌رسی و کاملاً برای این قرار و مناسبت ساخته شده است.
  • خیر: این تیشرت ممکن است برای یک یا حتی دو جا مثلا فقط برای خانه مناسب باشد
  • شاید: این تیشرت بدک نیست ولی زیاد هم جالب نیست. فعلا این تیشرت را کنار بگذار و در گروه تیشرت‌های کارراه‌بنداز دسته‌بندی کن. شاید اصلا لازم باشه این تیشرت رو کلا بذاری کنار.

در نهایت، شما باید گزینه‌های خود را به تعداد کمی از تیشرت مردانه محدود کنید. این روند را تا رسیدن به برنده نهایی ادامه دهید. این تیشرت همان رنگی خواهد بود که بقیه تصمیمات مربوط به لباس ازجمله کفش و شلوار و … را بر اساس آن انتخاب خواهید کرد.

انتخاب شلوار

تیشرت مردانه طرح اسکلت و سیگار

بعد از اینکه رنگ تیشرت را انتخاب کردید نوبت به انتخاب شلوار است. باز هم می‌رویم سراغ همان اصول اولیه که بالاتر گفتیم. اولین کار چرخه رنگ است. رنگ مناسب با تیشرت و البته رنگ پوست و …. انتخاب کنید. البته فکر نکنید که این چرخه رنگ کار را آسان می‌کند. هنوز تعداد زیادی سبک، رنگ و جنس قابل پیشنهاد هستند. با این حال، اگر نسبتاً مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم به این سه رنگ اصلی پایبند باشید:

  • جین مشکی
  • شلوار جین آبی
  • قهوه‌ای خاکی

مشکی + قهوه‌ای = هرگز

جواب منفی. هرگز. فراموشش کن. اگر می‌خواهید تیشرت مشکی بپوشید، حتی به پوشیدن آن لباس‌های خاکی فکر نکنید. اگر یک تیشرت قهوه‌ای دارید، شلوار جین مشکی خود را خیلی دور پنهان کنید تا حتی وسوسه نشوید.
در عوض، شلوار جین آبی را برای تیشرت قهوه‌ای در نظر بگیرید. برای تیشرت مشکی، شلوار جین مشکی یا جین آبی را در نظر بگیرید.
یک قانون کلی دیگر این است که زیاد روی همخوانی تمرکز نکنید. به این معنا که اگر تیشرت یا پیراهن آبی می‌پوشید، شلوار جین آبی نپوشید. اگر قهوه‌ای می‌پوشید، رنگ خاکی را کنار بگذارید. کنتراست بهترین گزینه است و معمولا به نفع شما عمل می‌کند.
با این حال، همیشه استثناهایی از قوانین وجود دارد. یکی از این استثناها پوشیدن مشکی روی مشکی پوشیده است. از نظر رنگ، همیشه عالی به نظر می‌رسد.

سیاه + سورمه‌ای = احتمالا نه

این قانون به‌سختی مشکی + قهوه‌ای نیست. ترکیب مشکی+سرمه‌ای تا حدودی مد شده است و زیادی از این ترکیب رنگ استفاده می‌کنند.
با این حال اگر نگاه حرفه‌ای و چشم متخصصی در حوزه فشن و مد ندارید، استفاده از این ترکیب رنگ کمی ریسک دارد و ممکن است تیپ شما کمی شلخته به‌نظر برسد. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنم تاوقتی که کمی حرفه‌ای نشده‌اید پوشیدن مشکی + سرمه‌ای را فراموش کنید.

شلوار جین آبی + (تقریبا) هر چیزی = جالب و معمولی

تیشرت پسرانه نایک

یک ترکیب کلاسیک و البته همیشه شیک و جذاب ترکیب جین آبی با تیشرت است. مطمئنا افراد خوشتیپ زیادی را دیده‌اید که با این ست عالی به‌نظر می‌رسند. اگر طرفدار استایل لش و خیابانی هستید، شلوار اسلش هم می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.
باز هم تاکید می‌کنم که مهمترین قانون کنتراست و تضاد است. الان بهترین زمان برای استفاده از چرخ رنگ مکمل به عنوان راهنمای خود است. فرض کنیم سوالی با مضمون تیشرت با شلوار لی دخترانه را باید جواب بدهیم. بهترین و کامل‌ترین جواب این است. با شلوار جین آبی تیره، تیشرت روشن‌تری را امتحان کنید. برای شلوار جین روشن‌تر، برعکس عمل کنید. برای همه آن شلوارهای جین درست در وسط، از رنگ‌هایی که خیلی نزدیک به آن سایه شلوار جین هستند اجتناب کنید. حتی برای تیپ با تیشرت لانگ دخترانه هم شلوار جین آبی گزینه مناسبی است. البته شلوار اسلش هم برای تیپ‌های دخترانه ترکیب قشنگی می‌شود.

انتخاب کفش مناسب

مانند شلوار، یک کفش ساده معمولا بهترین انتخاب است. مطمئنا کفش‌های کتانی نایک با 30 رنگ، 14 بند، 8 فنر عالی هستند، اما احتمال اینکه با تیپ شما خوب به نظر برسند، تقریباً یک در میلیون است. شلوغی کفش‌ها با تیپ شما هیچ صنمی ندارد پس به‌سراغ قوانین ساده‌پوشی می‌رویم.
بنابراین، ما توصیه می‌کنیم که یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید:

  • 1 جفت کفش قهوه‌ای
  • 1 جفت کفش مشکی

حواستان باشد که کفش‌هایتان را همیشه با شلوارتان هماهنگ کنید. اگر شلوار قهوه‌ای یا مشکی دارید کار شما آسان است. شلوار جین هم همینطور است و اکثر مواقع با کفش ست می‌شود و نیازی به انتخاب وسواس‌گونه رنگ کفش نداریم.
در عوض مطمئن شوید که کفش با تیشرت شما هماهنگ است. به عنوان مثال، کفش‌های قهوه‌ای را با تیشرت مشکی نپوشید. همچنین، مطمئن شوید که رنگ کفش شما با اکسسوری تیپ شما (مثل انگشتر) در چرخ رنگ مطابقت دارد.

چند ایده خوب برای ست کردن

خب تا به این جای کار بااستفاده از چرخه رنگ و راهنمایی‌ها، فهمیدیم که تیشرت چه رنگی بپوشیم. درواقع نصف راه را برای خوشتیپ شدن رفتیم. اما هنوز کمی کار داریم.
برای ادامه کار می‌توانیم سراغ انتخاب یک کت برویم. استفاده از یک کت تک اسپرت و یا کت شلوار که روی تیشرت بپوشیم پیشنهاد خوبی است. تیشرت سفید با شلوار جین وقتی یک کت مشکی اسپرت روی آن بپوشید و دکمه‌ کت را ببندید ترکیب قشنگی خواهد بود.
اگر دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده باشید، تنها چیزی که الان لازم دارید یک کت با رنگ متضاد با تیشرت شما یا یک جین است.
در ادامه چند ترکیب شیک و لاکچری را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • تیشرت سفید + کت اسپرت قهوه‌ای + شلوار جین آبی تیره + کفش قهوه‌ای
  • تیشرت خاکستری روشن + کت جین + شلوار مشکی + کفش مشکی
  • تیشرت آبی + بلیز خاکستری + شلوار مشکی + کفش قهوه‌ای
  • تیشرت صورتی + بلیزر آبی تیره + شلوار خاکی + کفش قهوه‌ای

اکسسوری‌ها مکمل تیپ و جذابیت شما هستند

اکسسوری مردانه در ست کردن تیپ

هر گونه اکسسوری اضافی مانند کلاه، جواهرات، کراوات و غیره باید مکمل تیشرتی باشد که انتخاب کرده اید.
یک بار دیگر به چرخ رنگ نگاهی بیندازید و برای انتخاب اکسسوری از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. اگر اکسسوری شما مشکی یا قهوه‌ای است، مانند کفش‌هایتان، پایه آن را روی شلوار قرار دهید.
به‌طورکلی می‌توان گفت عالی و شیک به‌نظر رسیدن واقعا کار سختی نیست. برای خوشتیپی 4 چیز را در نظر بگیرید: ظاهر شما، شلوار شما، کفش شما و اکسسوری مانند انگشتر، ساعت و … وقتی هر مورد را بادقت بررسی کنید خیلی راحت می‌توانید یک تیشرت رنگ سال مردانه مناسب را انتخاب کنید.
مهمتر از همه، خودتان باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. هرچقدر هم خوشتیپ باشید این اعتمادبه‌نفس شما است که روی رفتار و حتی راه‌رفتن شما تاثیر می‌گذارد و میزان جذابیت و صلابت شما را کم یا زیاد می‌کند.