امروزه صنعت مد و فشن به سمت راحتی در پوشش پیش رفته است. یعنی استفاده از لباس‌هایی که تا حد امکان در آن‌ها راحت باشیم و اگر طولانی مدت بپوشیم باعث کلافگی ما نشود و همچنان احساس راحتی و سبکی داشته باشیم. یکی از این تغییر و تحولات در طراحی شلوار بسیار به‌چشم می‌آید. حتما متوجه خرید شلوار بگ و فراگیر شدن آن بین افراد در چند سال گذشته شده‌اید. اگر کمی بادقت به اطراف خود نگاه کنید جوانان زیادی را می‌بینید که از این مدل شلوار برای استایل خود استفاده کرده‌اند. خوبی این مدل این است که شما محدود به مکان استفاده نیستید، بگ برای کار، دانشگاه، دورهمی دوستانه و مهمانی همیشه گزینه خوبی است و علاوه‌برآن ست کردن شلوار بگ مردانه هم راحت است.
البته نمی‌توان گفت که سبک بگی به‌تازگی وارد صنعت مد شده است. درواقع استقبال از این مدل طی چند سال گذشته زیاد شده است. اگر بخواهیم به تاریخچه شلوار بگ اشاره کنیم، ابتدا باید از استایل خیابانی یا اصطلاحا streetwear برای این سبک شیک شلوار تشکر کنیم که به نوعی باعث معرفی و روتین شدن شلوار بگی شده‌اند.
از طرفی تاثیر سلبریتی‌هایی همچون جاستین بیبر و پیت دیویدسون هم غیرقابل چشم‌پوشی است. اما درحالت کلی ریشه این مدل شلوار را در لباس‌های اسکیت‌بازها می‌توان یافت.

استایل شلوار بگی جاستین بیبر
جاستین بیبر با شلوار بگ

حالا سوال اصلی بسیاری از افراد این است که شلوار بگ مناسب چه افرادی با چه اندامی است؟ با چه کفشی آن را ست کنیم؟ چه رنگی بخریم؟ در این مقاله از رگال من قصد داریم به‌طور کلی استایل کردن با شلوار بگی و هرآنچه که باید درباره بگی استایل بدانید را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

شلوار بگ مردانه چیست؟

کمتر کسی هست که تعریف و ذهنیتی از این شلوار نداشته باشد. شلواری گشاد که کمر آن کشی و یا زیپدار است و از بالا تا پایین گشاد است. اینکه جنس شلوار منحصرا جین و یا منحصرا پارچه‌ای باشد به سلیقه و سیاست کاری تولیدکننده برمی‌گردد. مثلا برای فصل تابستان باید خنک بودن جنس پارچه را در نظر بگیرند و در فصل زمستان بالعکس شلوارهای پشمی و تراکم بالا باید در خط تولیدشان باشد. پس محدودیتی در نوع پارچه شلوار وجود ندارد و می‌توانید باتوجه به سلیقه و نیازتان هم بگ پارچه‌ای و هم بگ جین، پلی‌استر، پشمی و … تهیه کرده و بپوشید.

شلوار بگ مردانه چیست؟
شلوار بگ به انگلیسی bag pants است و برای مکان‌های مختلف اعم از خانه، مهمانی، باشگاه، پیاده‌روی قابل استفاده است. هرچند این نوع شلوار را بیشتر برای فصل گرما یعنی بهار و تابستان استفاده می‌کنند اما برای فصل زمستان هم قابل پوشیدن هستند.
باتوجه به اینکه کپ این شلوار، گشاد و راحتی است برای زمستان شلوارهای نسبتا ضخیم مانند جین تراکم بالا یا پشمی انتخاب کنید تا سرما شما را اذیت نکند. البته این پیشنهاد برای هموطنان بخش سردسیر کشور است اگر شما ساکن بخش گرم کشور مانند قشم و کیش و آبادان، خوزستان و … هستید، انتخاب شما بالطبع خنک‌ترین شلوار مثل لی کاغذی خواهد بود.

شلوار بگ مناسب چه اندامی است؟

شلوار بگ مناسب چه اندامی است?

این نوع شلوار مناسب همه افراد است. فرقی نمی‌کند شما لاغر اندام و یا توپر هستید. در کل است افراد محدودیتی در پوشیدن بگ ندارند، مهم‌ترین نکته انتخاب شلوار مناسب باتوجه به ظاهرتان است. مثلا اگر قد شما کوتاه است، بگ شما را قدبلندتر نشان می‌دهد. البته هنگام انتخاب، به قد شلوار توجه کنید شاید نیاز داشته باشید که کمی قد آن را کوتاه کنید.
اگر هم جز افراد چاق محسوب می‌شوید، خبر خوش برای شما این است که باتوجه به گشاد بودن بگی، فرم پاهای شما مشخص نمی‌شود و باانتخاب رنگ‌های تیره و طرح‌های ساده، به خوش‌استایل شدن خود کمک خواهید کرد.

با شلوار بگ مردانه چه کفشی بپوشیم؟

با شلوار بگ مردانه چه کفشی بپوشیم؟

بخش مهم استایل کردن با بگی، انتخاب کفش است. خوشبختانه کار شما برای ست کردن راحت است. اگر برای فصل تابستان قصد ست کردن دارید، استفاده از کتونی مردانه به‌خصوص کتانی سفید گزینه مناسبی است. سعی کنید از کفش لژدار استفاده کنید تا تیپ شما شکیل‌تر شود. در ادامه چند مدل ست کردن شلوار بگ با کفش را مشاهده می‌کنید.
برای فصل زمستان هم می‌توانید علاوه برکتونی از بوت و نیم‌بوت مردانه استفاده کنید. عموما هنگام استفاده از بوت، بهتر است شلوار خود را تا کنید. البته بعضی از شلوارهای بگ مانند تصویر زیر، طوری طراحی شده‌اند که خودشان قابلیت گت شدن دارند. فقط کافی‌ست کش انتهای ساق پا را بکشید. برای شلوارهایی که چنین قابلیتی ندارد در ادامه آموزش تاکردن شلوار را توضیح داده‌ایم.

چگونه شلوار بک را تا بزنیم؟

چگونه شلوار بک را تا بزنیم؟

درحالت کلی شلوار بگ را تا نمی‌کنیم. اما اگر قصد ست کردن آن با پوتین را دارید، با تا کردن آن، استایل خود را چشم‌نوازتر خواهید کرد. اگر پوتین شما بلند است، مطمئنا جوراب ساق بلندی هم خواهید پوشید. ساق شلوار خود را کمی در جوراب قرار دهید و شلوار را مرتب کنید. به همین راحتی و تمام.

نحوه ست کردن شلوار بگ مردانه با پوتین
روش دیگر این است که گوشه‌های انتهای شلوار را با دستتان بگیرید و همزمان یک تای کوچک بزنید و سپس تای دوم را بزنید. اینکه تا چه اندازه تا کنید به نوع کفش و لژ آن بستگی دارد. اگر لژ کفش شما زیاد است می‌توانید کمی بیشتر تا کنید. این کار را چندبار انجام دهید و جلوی آینه تیپ خودتان را چک کنید درنهایت به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

با شلوار بگ پارچه ای چه کفشی بپوشیم؟

با شلوار بگ پارچه ای چه کفشی بپوشیم

برای بگ پارچه‌ای بهترین گزینه کفش کتونی مردانه است. برای اینکه شلوارتان هنگام راه رفتن روی زمین کشیده نشود، کفش کتونی لژدار بپوشید. اگر کفی کتونی شما کم باشد، شلوار روی زمین کشیده می‌شود و بعد از مدتی استفاده و پیاده‌روی کردن، انتهای آن پوسیده و پاره می‌شود و کپ و ظاهر آن دیگر جذابیت اول را نخواهد داشت.
در فصل تابستان صندل و دمپایی مردانه هم با بگی ست می‌شود ولی همچنان نکاتی که راجع به کفی گفتیم را در نظر داشته باشید.

استایل با شلوار بگ ذغالی

رنگ ذغالی ازجمله رنگ‌های پرطرفدار است که در ادامه چند نمونه استایل کردن را برای شما توضیح خواهیم داد.

ژاکت خاکستری مردانه، هودی خاکستری، شلوار زغالی، کفش ورزشی خاکستری

ست کردن شلوار بگ مردانه

پلیور یقه‌گرد بژ مردانه، تی شرت سفید، شلوار جین زغالی، کفش مشکی

استایل با شلوار بگ ذغالی

سویشرت مردانه مشکی، شالگردن پشمی زغالی، کفش‌های کتانی برزنتی سفید و قرمز، کتانی مشکی

استایل با شلوار بگ مشکی مردانه

سویشرت مردانه بژ، شینیون زغالی، کفش کتانی زیتونی، کتانی سبز تیره

ست کردن شلوار بگ ذغالی مردانه

با شلوار بگ مردانه چی بپوشیم؟

خب این یکی از سوالات مهم است که پاسخ دادن به آن چندان سخت نیست. ست کردن لباس یکی از نکات مهم و اساسی برای خوش‌تیپ و جذاب شدن است. البته امروزه روز تیپ ست کردن و لباس پوشیدن خیلی متنوع شده و هرکسی سبک و سلیقه خاص خودش را دارد، اما برای خوش‌تیپ شدن رعایت یک‌سری اصول اولیه امری اجتناب‌ناپذیر است.
نکته خوب استایل با بگی این است که راحت ست می‌شوند. مثلا شما می‌توانید شلوار بگی را با یک هودی در زمستان و یا یک تیشرت مردانه در تابستان ست کنید. در انتخاب رنگ، رعایت تضاد رنگ (مثلا بگ یخی با تیشرت مشکی) و داشتن هم‌خوانی (مانند بگ مشکی با هودی یا تیشرت طوسی و یا ذغالی) هر دو ایده خوبی هستند.

ست کردن شلوار بگ مردانه با هودیدررابطه با نوع تیشرت که لانگ باشد یا تنگ هم کاملا سلیقه‌ای است. بگ با هر دونوع تیشرت هم‌خوانی دارد. شلوار بگ پسرونه کاملا گشاد است و برای استایل لانگ لش یا خیابانی مناسب است، اما اگر ریزجثه هستید تیشرت خیلی لانگ گزینه مناسبی نیست. این اصطلاح را شنیده‌اید که تو لباساش گمشده! مراقب باشید با انتخاب تیشرت و شلوار خیلی لانگ چنین اتفاقی برای شما نیفتد.

خرید آنلاین تیشرت مردانه مشکی ترک

شلوار بگ چه رنگی خوبه؟

اگر این سوال را از مجموعه رگال من به‌عنوان یک فروشگاه لباس مردانه بپرسید، جواب ما این است شلوار بگ مثل گل، همه رنگش خوبه! باتوجه به فیدبکی که از مشتریان طی این چند سال گرفته‌ایم تمامی رنگ‌ها از سبز و مشکی گرفته تا یخی و آبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. پس فرقی نمی‌کند شما آبی یخی بپوشید یا ذغالی، نکته مهم قبل از انتخاب، توجه به رنگ پوست خودتان است. اگر سبزه هستید و بگ مشکی تهیه می‌کنید، سعی کنید با تیشرت سفید و رنگ روشن آن را ست کنید. اگر رنگ پوستتان روشن است و بگ آبی تهیه می‌کنید، تیشرت یا هودی مشکی انتخاب خوبی است. اگر وقت ست کردن و انتخاب لباس ندارید از قانون کلی رنگ‌های خنثی با همه‌چیز ست می‌شوند استفاده کنید.

سخن آخر

شلوار بگ مردانه یکی از موارد پرطرفدار در بحث پوشاک مردانه است که در این مقاله نحوه ست کردن و نکاتی که راجع به آن باید در نظر گرفته شود را بررسی کردیم. شلواری راحت که برای موارد مختلف از دانشگاه گرفته تا محیط کار و مهمانی قابل استفاده و پوشیدن هستند.