شما به‌صورت آنلاین و از طریق سایت‌ اینستاگرام و یا به‌صورت حضوری و یا چرخ زدن در مراکز خرید، تیشرت مردانه مخمل مورد علاقه خود را خریده‌اید، اما ایده‌ای برای اینکه چطور باید آن را بشورید هم دارید؟ در این مقاله از سری مقالات رگال من به مبحث نحوه شستن تیشرت نخی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. حتما برای شما هم پیش آمده است که تیشرت مردانه را با قیمت بالا خریده باشید و بعد از یک بار شستن، اثری از کیفیت و رنگ تیشرت نمانده باشد. حال یا تیشرت وا رفته است یا تغییر رنگ داده است. مثلا رنگ مشکی تیره خریده باشید و با یک بار شستن، رنگ و رو رفته و بور شود. اغلب ما در این مواقع فروشنده را مقصر می‌دانیم که در فروش محصول خود صداقت نداشته و راجع به کیفیت کار به ما دروغ گفته است. چه بسا که دیگر به سراغ آن فروشنده نرویم و یا با گله و شکایت به سراغ او برویم. اما تا به حال به نحوه شستن و عملکرد خودمان هم فکر کرده‌ایم؟ اینکه تیشرت مردانه لاکچری را با چه دمایی و چگونه بشوریم؟ از چه پودر لباسشویی برای آن استفاده کنیم و …. همانطور که برای خرید تیشرت وقت گذاشته‌ایم و طرح مورد علاقه خود را پیدا کرده‌ایم، برای شستن آن هم باید کمی وقت بذاریم. برکسی پوشیده نیست که درست شستن البسه طول عمر آن‌ها را بیشتر کرده و در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌شود.

نقش جنس تیشرت مردانه در شستن آن

برای تهیه و تولید تیشرت مردانه از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود. پارچه‌های پنبه و ویسکوز از جمله پرکاربردترین پارچه‌ها در بازار است. باتوجه به اینکه کاربرد تیشرت در روزمره افراد، زیاد است و افراد زمان زیادی از آن استفاده می‌کنند، جنس پنبه گزینه خوبی است. چرا که هم سبک است و هم تهویه هوا در آن به‌خوبی انجام می‌شود. از طرفی اگر جنس پارچه پنبه باشد، نحوه شستن تیشرت پنبه ای مستلزم حساسیت بیشتری است. قبل از اینکه تیشرت خود را در ماشین لباسشویی بیاندازید به لیبل پشت یقه آن نگاهی بیاندازید. اغلب اوقات در این لیبل دمای مناسب و چند راهنمای دیگر مانند عدم استفاده از اتو درج شده است. اما در ادامه به طور کلی راجع به راهنمای شستشوی تیشرت صحبت می‌کنیم. لیبل راهنمای روی تیشرت در طراحی بعضی از تیشرت‌ها از چاپ‌های پفکی استفاده می‌شود، این مدل چاپ‌ها انقدر حساس هستند که حتی ممکن است با چندبار شستن، بخشی از حجم چاپ تیشرت از بین برود. پس حتما آن‌ها را پشت‌ورو کنید و بعد در ماشین لباسشویی بیاندازید. 1. اگر البسه خود را با ماشین لباسشویی می‌شوئید، اول از همه آن‌ها را برعکس کنید. این کار خصوصا برای تثبیت رنگ و چاپ و طرح تیشرت‌ها خیلی خوب است و باعث دوام آن می‌شود. 2. عموما سعی کنید از دمای 30 درجه سانتی‌گراد استفاده کنید اما اگر پشت یقه تیشرت دمای دیگری ثبت شده است، طبق آن پیش بروید. 3. اگر ماشین لباسشویی شما خشک‌کن ندارد، بعد از اتمام کار حتما تیشرت‌ها را آبکشی کنید و سپس برای خشک شدن روی بند پهن کنید. همه ما می‌دانیم که پهن کردن تیشرت آبدار باعث کش آمدن و دفرمه شدن آن می‌شود و دیگر مثل قبل فیت بدن نخواهد بود. 4. بعد از اینکه لباس شما خشک شد، آن‌ها را از روی رخت‌آویز جمع کنید. البته این برای مواقعی است که لباس شما در معرض نور مستقیم خورشید است. همه ما می‌دانیم که یکی از رسالت‌های نور آفتاب از بین بردن رنگ لباس است.

طریقه شستن تیشرت با دست

حال سوال اینجاست که اگر قرار بر شستن لباس‌ها با دست بود، نحوه انجام کار به چه شکل است؟ مهم‌ترین نکته نچلاندن است. هرچه شما بیشتر البسه خود را بچلانید، عمر آن‌ها را کوتاه‌تر می‌کنید. اول از همه لباس خود را خیس کنید و کنار بگذارید. حال تشت و یا وان حمام را پر از آب کرده و مقداری پودر رختشویی یا صابون مراغه رنده شده و یا صابون مختص لباس را در آب حل کنید. آب را تکان بدهید تا کف کند و البسه خود را در این محلول بگذارید. حدود 2 الی 3 ساعت باید لباس‌های شما در این آب بماند، بعد از آن با ملایمت البسه خود را آبکشی و پهن کنید.

روش شستن تیشرت نخی سفید

نحوه شستن تیشرت سفیدبرای شستن تیشرت سفید با دست، صابون مراغه انتخاب خیلی خوبی است. کمی از صابون را با رنده، خرد کنید و در آب سرد بریزید. اگر بوی صابون برای شما ناخوشایند است، مقداری شامپو یا نرم‌کننده در محلول بریزید تا بر بوی صابون غلبه کند. بعد از شستن و آبکشی از میزان سفید شدن لباس‌های خود لذت خواهید برد. البته می‌توانید به جای رنده کردن صابون، آن را خیس کرده و روی لباس بکشید تا کفی شود، درست مانند نحوه شستن دست با صابون عمل کنید. یکی دیگر از کارهایی که اغلب افراد انجام می‌دهند، شستن تیشرت سفید با وایتکس است. اگر تجربه انجام این کار را داشته باشید حتما می‌دانید که تیشرت نخی سفید بعد از مدتی اصطلاحا چرک‌مرده می‌شود و رنگ کدری می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از صابون استفاده کنید و اگر روی تیشرت لکه‌ای هست که پاک نمی‌شود، مقداری وایتکس استفاده کنید.

نحوه شستن تیشرت مشکی نخی

نحوه شستن تیشرت مشکی دررابطه با البسه مشکی دغدغه اصلی افراد، تثبیت رنگ آن‌ها است. پس اولین نکته این است از شوینده‌های مخصوص رنگ مشکی استفاده کنید. نکته بعدی دمای آب است، تا حدامکان با آب سرد تیشرت مشکی خود را بشوئید. می‌توانید مقداری نمک و یا سرکه را در تشت آب ریخته و تیشرت مشکی خود را برای نیم ساعت در آن قرار دهید و سپس آب‌کشی کنید. این کار به تثبیت رنگ البسه شما کمک می‌کند. نکته: اگر ماندگاری و عمر البسه برای شما مهم است، تا حد امکان سعی کنید کمتر از پودرهای لباسشویی آنزیم‌دار استفاده کنید. هرچند این پودرها اغلب لباس‌ها را خیلی تمیز می‌کنند، اما بخاطر قدرتی که در تمیزکنندگی دارند، بافت تیشرت را تحت تاثیر قرار داد و چه بسا عمر آن را کوتاه کنند.

سخن آخر درباره نحوه شستن تیشرت نخی

تیشرت جزو لباس‌هایی است که زیاد استفاده می‌کنیم حتی می‌توان گفت جزو لایفنک پوشش ما در طول روز است. به همین دلیل ممکن است چندین بار در طول یک ماه شسته شود و استهلاک آن امری طبیعی است. ما در این مقاله با آموزش نحوه شستن تیشرت نخی، سعی کردیم تا به شما یاد بدهیم چگونه طول عمر تیشرت خود را بیشتر کنید. مواردی مانند توجه به دمای مناسب برای شستن، پودر و یا صابون مناسب شستسو، عدم چلاندن لباس بعد از شستن باعث می‌شود لباس‌های شما دیرتر دچار فرسودگی و کهنه‌گی شوند. که این امر هم از لحاظ اقتصادی برای شما خوب است و هم اینکه بیشتر لباس‌های مورد علاقه‌تان را می‌پوشید.

در ادامه تعدادی از تیشرت‌های ما را در فروشگاه اینترنتی رگال من مشاهده می‌کنید.