مد و فشن به سمت پوشش راحت و در عین حال شیک و جذاب پیش رفته است. امروزه شاهد این هستیم که لباس‌هایی با طراحی گشاد و آزاد و اصلطاحا لانگ لش، وارد عرصه مد و پوشاک شده است که خب طرفداران زیادی دارد. یکی از این لباس‌ها شلوار اسلش است که موضوع بحث این مقاله از سری مقالات رگال من است. درواقع قرار بر این است که درباره کفش برای شلوار اسلش صحبت کنیم. اگر کمی در اینستاگرام بچرخید و یا حتی به پوشش جوانان در خیابان، باشگاه، کوه و حتی در خانه توجه کنید، متوجه محبوبیت شلوار اسلش خواهید شد. این مدل شلوار در عین‌حال که راحت است، دست طراحان را برای طراحی‌های مختلف کاملا باز گذاشته است. انواع اسلش ساده برای استایل ساده تا اسلش‌‌های لاکچری و کار شده برای استایل لش یا استایل خیابانی در بازار موجود است. شلوارهایی که از المان‌های مختلف طراحی از جمله زاپ، نگین، گلدوزی، پرچ‌کاری، زیپ و …. در آن‌ها استفاده شده است.
یکی از ویژگی‌های خوب دیگر اسلش این است که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. شما به‌عنوان خانم برای استایل خارج از منزل و یا به‌عنوان شلوار راحتی می‌توانید از این مدل شلوار استفاده کنید. اما محوریت اصلی این مقاله کفشی است که برای ست کردن با اسلش مناسب است. همانطور که هر پیراهن مجلسی مردانه یا زنانه، کفش مناسب خودش را لازم دارد، اسلش هم از این قاعده مستثنی نیست. دغدغه و سوال اصلی اینجاست که چه کفشی به شلوار اسلش می آید؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ بدهیم.

اسلش مردانه طوسی stk

شلوار اسلش چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است توضیح بدهیم که دقیقا منظور ما از اسلش چیست. این مدل شلوار جزو شلوار‌های اسپرت و راحتی و ورزشی دسته‌بندی می‌شود. انواع مختلف 6 جیب، 4 جیب و یا دو جیب دارد. بسته به‌نوع طراحی کمر آن کشباف و گره‌ای و یا زیپ‌دار است. ساق پای این مدل شلوار اصولا کشباف است. برای دوختن آن از مدل‌های مختلف پارچه مانند کتان، جین، غواصی، بنگال و … استفاده می‌شود.
از نظر محل مورد استفاده هم همانطور که بالاتر اشاره کردیم برای موقعیت‌های مختلفی از خانه و محل کار (البته محل کار غیررسمی) گرفته تا باشگاه ورزشی و کوهنوردی از این شلوار مردانه استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این عمومی بودن هم 2 فاکتور راحتی و در عین حال جذابیت آن است.

ویژگی شلوار اسلش

اگر تصمیم به خرید اسلش دارید و نیازمند کمی تجربه برای خریدن اسلش خوب هستید، به این چند نکته توجه داشته باشید. اولین و مهم‌ترین نکته جنس شلوار است. البته انتخاب جنس شلوار نیز به شما باز می‌گردد و تصمیم اینکه شلوار را برای چه مکانی، چه منظوری و چه فصلی تهیه می‌کنید. مثلا اگر برای فصل زمستان قصد خرید دارید باید جنس ضخیم مانند لی و کتان را استفاده کنید. اگر برای باشگاه و یا پیاده‌روی اسلش می‌خرید، شلوار غواصی پیشنهاد خیلی خوبی است. هم ماندگاری بالایی دارد و هم خیلی راحت است.
مورد بعدی قیمت اسلش است. همیشه گران بودن به معنای جنس بهتر نیست و البته هیچ جنس ارزانی بی‌دلیل نیست. پس باتوجه به بودجه خودتان و شلواری که دوست دارید، چند فروشگاه را انتخاب کنید و محصولاتشان را مقایسه کنید. طبیعتا هر چه شلوار جنس مرغوب‌تری داشته باشد و یا طراحی منحصربه‌فردی داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.
باتوجه به اینکه امروزه خرید آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده است و امکان مراجعه حضوری و بررسی از نزدیک کمتر وجود دارد، بررسی کیفیت و مرغوبیت جنس شلوار کمی سخت است. به همین دلیل ما در رگال من گزینه تضمین کیفیت را در اولویت خود قرار داده‌ایم. کیفیت جنس و پارچه و طراحی روی شلوارها دقیق و باوسواس بررسی می‌شود و بعد استارت فروش می‌خورد. در ضمن اگر محصولی که به دست مشتری رسید، کوچکترین مشکل و مغایرتی با محصول درج شده در سایت داشت، بدون چون‌وچرا پس گرفته می‌شود.

کفش با شلوار اسلش

کفش ست با شلوار اسلش

پیش‌تر راجع به تیپ با شلوار اسلش مردانه کامل و جامع صحبت کردیم و اشاره‌ای به تیپ‌هایی با تیشرت، هودی، سیوشرت، کت و کاپشن جین کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. حال نوبت به آن است که موضوع اصلی این بحث که کفش مناسب اسلش بود را با هم بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید این شلوار با کفش اسپرت و کتونی و کالج پوشیده می‌شود. خب این موضوع مانند پوشیدن لباس گرم در سرمای زمستان یک موضوع بدیعی است. سوال اصلی اینجاست که مثلا من شلوار اسلش طوسی خرید‌ه‌ام. این شلوار را به چه کفشی ست کنم؟ یا اسلش سفید و مشکی با چه کفشی ست می‌شوند. خوشبختانه اسلش با بیشتر کتونی‌ها ست می‌شود. در ادامه چند ایده به شما خواهیم داد.

ست کردن شلوار اسلش مشکی با کفش اسپرت

اگر شلوار شما کاملا مشکی است، چند گزینه برای ست کردن دارید. کتونی کاملا مشکی، کتونی مشکی با کمی رنگ سفید و کتونی کاملا سفید رنگ. حال اگر شلوار شما دو رنگ است و ترکیبی از رنگ مشکی با رنگ‌های مختلف مانند سفید، قرمز، آبی و …. است، علاوه بر پیشنهاد قبلی، استفاده از کتونی همرنگ یا یک رنگ کاملا متضاد مانند قرمز هم گزینه مناسبی است.

ست کردن اسلش طوسی با کفش کتونی

برای اسلش طوسی، کتونی سفید و مشکی همچنان ست خوبی هستند. اما اگر اسلش کارشده‌ای مانند این اسلش ورساچه داشتید، کفش‌های ونس جذابی در بازار عرضه می‌شوند که با استفاده از آن‌ها ست جذابی را خواهید داشت.

اسلش طرح اسکلت ورساچه

شلوار اسلش با صندل

در فصل تابستان و بهار که هوا گرم است، استفاده از صندل هم پیشنهاد خوبی است. خصوصا اگر دچار مشکل داغی کف پا شدید، برای اینکه گرمای هوا قابل تحمل باشد، از صندل استفاده کنید. برای ست کردن اکثرا با دمپایی مردانه و یا صندل مشکی، ست خوب و راحتی خواهید داشت.

دو نکته مهم

  • در حالت کلی متوجه شدیم که بهترین کفش مناسب شلوار اسلش، کفش کتونی است. اما همین کفش کتونی هم انواع مختلفی دارد. مثلا اگر اسلش شما خیلی گشاد و فاق بلند است، بهتر است از کفش کتونی ورزشی استفاده کنید. در مقابل برای اسلش ساده و جمع‌وجور کتونی اسپرت هم خوب است.
  • مورد بعدی جوراب شما است. اگر جوراب ساق کوتاه می‌پوشید که عموما چیزی از آن دیده نمی‌شود. اما اگر جوراب انتخابی شما ساق بلند است، حتما در انتخاب رنگ متناسب با اسلش و کفشتان دقت و حوصله به‌خرج بدهید.

حرف آخر

ست کردن تیپ زیبایی استایل شما را چندبرابر می‌کند. اما نیازی نیست همیشه مقید به اصول و قواعد باشیم. گاهی اوقات بدون در نظر گرفتن ست کردن، تیپ شما خیلی عالی می‌شود. فقط کافی ست لباس‌های خود را بپوشید و جلوی آینه تیپ خود را بررسی کنید. اگر در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید و به نظر خودتان خوب است، بهترین انتخاب را داشته‌اید. چون درنهایت حالت ایده‌آل حالتی است که شما در لباس‌های خودتان راحت باشید. ممکن است یک کفش کتونی به‌اصطلاح خفن برای اسلش خود بخرید ولی آن کتونی به هر دلیل پای شما را اذیت کند و در آن احساس راحتی نکنید. این حس بد روی چهره شما و البته جسم شما تاثیر می‌گذارد. حتی ممکن است تا یک هفته پا درد و یا کمردرد داشته باشید. پس هنگام انتخاب انواع کفش برای شلوار اسلش بهترین گزینه در درجه اول راحتی جسم شما و در درجه دوم خوش‌استایلی است.