اگر کمی به‌ دنیای مد و فشن توجه کرده باشید، متوجه تغییر استایل در حوزه شلوار شده‌اید. شلوار اسلش یکی از مواردی است که دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته است. شاید تا سه چهار سال پیش اسلش را فقط به‌عنوان شلوار راحتی و یا شلوار خانگی می‌شناختیم. اما امروز شاهد حضور پررنگ این مدل شلوار در استایل‌های مختلف دخترانه و پسرانه از جمله استایل ورزشی و خیابانی و لانگ لش هستیم. برای تولید این مدل شلوار از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف ازجمله سوئیت، فلامنت، بنگال و جین و … استفاده می‌شود. هدف ما در این مقاله از رگال من پرداختن به موضوع همه چیز درباره شلوار اسلش است. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات نسبتا جامعی از این مدل شلوار در اختیار شما قرار دهیم.

همه چیز درباره شلوار اسلش

تفاوت شلوار راحتی و شلوار اسلش

در نگاه اول اکثر افراد فکر می‌کنند شلوار اسلش همان شلوار راحتی برای دویدن و باشگاه و پیاده‌روی است. جدا از این تفکر، به بحث طراحی این دو مدل شلوار هم توجه کنیم، انگار که هر دوی آن‌ها با یک هدف، یعنی راحتی ما طراحی شده‌اند اما خب این نگاه کمی اشتباه است. درست است که شلوار راحتی و اسلش شباهت‌هایی دارند اما هیچ‌کدام به لباس ورزشی و راحتی محدود نمی‌شوند. درواقع هرکدام فرصت استایل منحصربه‌فردی را به شما می‌دهند تا هم شیک‌پوش و هم لاکچری و به‌اصطلاح خفن باشید.
خب حالا ببینیم تفاوت بین دو این مدل شلوار چیست؟ اولین تفاوتی که به آن اشاره می‌کنیم، وزن پارچه و انعطاف‌پذیری است. شلوارهای اسلش شیک‌تر، سبک وزن‌تر و چندمنظوره (خانه، بیرون از منزل، دورهمی دوستانه، ورزشی، باشگاه، کوهنوردی، پیاده‌روی و …) و البته انعطاف‌پذیرتر طراحی شده‌اند. درحالیکه شلوارهای ورزشی بیشتر برای هوای سرد طراحی شده‌اند و کمی سنگین‌تر و به‌نوعی شلوار گرمکن هستند.
هر شلوار خصوصیات منحصربه‌فرد خودش را دارند اما هر دو گزینه برای افرادی مثل ورزشکاران که سبک زندگی فعالی دارند، خصوصا برای فصل سرما عالی هستند. در ادامه به چند سوال پاسخ می‌دهیم تا باخیال راحت تصمیم بگیرید که کدام شلوار برای شما مناسب است.

شلوار گرمکن چیست؟

قبل از اینکه به موضوع بحث این مقاله یعنی همه چیز درباره شلوار اسلش بپردازیم، بهتر است به سوال این بخش پاسخ بدهیم. این شلوار ورزشی ضخیم، گشاد و راحت است و برای اهدافی مانند ورزش در هوای سرد و استراحت استفاده می‌شود. یکی از مورادی که برای تولید این شلوار درنظر گرفته می‌شود، قابلیت حفظ گرما است. به همین دلیل اکثر آن‌ها در قسمت مچ پا یک برش پهن کشباف دارند تا گرما را در بدن شما حفظ کنند. این شلوارها را به‌عنوان پیژامه یا شلوار خواب هم استفاده می‌کنند چون برای خواب خیلی راحت‌تر از اسلش هستند. جنس شلوار گرمکن از پارچه باکیفیت تمام‌پنبه است. اما اسلش از پنبه، پلی‌استر، جین ، فلامنت و … تولید می‌شود.

شلوار گرمکن چیست؟

شلوار اسلش چیست؟

الان تقریبا یک دید کاملی نسبت به شلوار گرمکن داریم. یک شلوار مناسب برای ورزش که اکثر افراد هنگام دویدن و کوهنودی و پیاده‌روی از آن استفاده می‌کنند. شلوار اسلش اورجینال که با نام Jogger هم شناخته می‌شود، به شلواری گفته می‌شود که در پایین مچ کش و گت دارند. بعضی از آن‌ها فاق کوتاه و بعضی فاق بلند و گشادی دارند. هدف از طراحی این شلوارها راحتی و استفاده برای استایل خیابانی است. از این شلوارها هم می‌توانید برای پیاده‌روی استفاده کنید با این تفاوت که شیک‌تر از شلوار گرم‌کن هستند. شلوار اسلش چیست؟ سوالی است که قبلا خیلی کامل‌تر توضیح داده‌ایم.

شلوار اسلش پلنگی دخترانه

شلوار اسلش همان شلوار گرمکن است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا jogger همان گرمکن است؟ پاسخ به این سوال خیلی راحت است. خیر. علی‌رغم اینکه شباهت‌هایی دارند، jogger شلوار ورزشی نیست. تفاوت اصلی در طراحی است. برای جاگر از پارچه‌های مختلف و البته طرح‌های مختلف استفاده می‌شود. درحالیکه جنس شلوار گرمکن تعریف شده است و برای طراحی و تولید آن هم یک سری قواعد کلی باید در نظر گرفته شود. از طرفی گرمکن فقط به یک منظور اصلی آن هم ورزش و فعالیت و تحرک تولید می‌شود. درحالیکه کاربردهای jogger از استفاده در منزل تا یک سبک خاص برای لباس بیرون متفاوت است.

چگونه اسلش مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

این سوال مهمی است و پاسخ آن را خودتان باید بدهید. قبل از هرچیزی باید ببینید که این شلوار را برای چه منظوری می‌خرید. خرید شلوار هم مانند هر خرید دیگری نیاز به صرف وقت دارد. اول از همه شما باید هدف خود از خرید را مشخص کنید. آیا قرار است برای پیاده‌روی شلوار تهیه کنید؟ پس باید تا حد امکان شلوار راحت با پارچه سبکی را انتخاب کنید. برای مثال به شلوار زیردقت کنید. این شلوار با جنس‌ فلامنت برای کوه، پیاده‌روی و حتی به‌عنوان شلوار راحتی در منزل هم مناسب است. البته کاربرد این شلوار بیشتر است که باید بسته به سلیقه و سبک‌وسیاق استایل خود از آن بهره ببرید.

خرید شلوار اسلش اسپرت مشکیدر مقابل اسلش راحتی، اگر قصد شما ست کردن تیپ خیابانی و اصطلاحا گنگ است، شلوار جین برای شما گزینه مناسب‌تری است. در انتخاب شلوار اسلش جین، اول از همه باید به راحتی آن توجه کنید. خصوصا در قسمت ساق پا که اکثرا کش هستند. باتوجه به اینکه شلوار را برای طولانی‌مدت می‌پوشید، اطمینان حاصل کنید که کش ساق‌پا برای چند ساعت مناسب باشد.
مورد بعدی کیفیت رنگ و جنس پارچه است. اگر در این مورد تبحر و تجربه‌ای ندارید، ناچارا باید به فروشنده اعتماد کنید و صحبت او را ملاک قرار دهید. خوشبختانه ما در رگال من ابتدا کیفیت تمامی کارها را می‌سنجیم و بعد از اطمینان کامل، آن‌ها را در معرض فروش قرار می‌دهیم.

نکته بسیار مهم هنگام خرید اسلش باکیفیت

فراموش نکنید خرید لباس باکیفیت تنها نیمی از راه است. اینکه شما چطور از شلوار استفاده می‌کنید، نحوه نگهداری و حتی شستشوی آن در عمر و ماندگاری شلوار خیلی نقش مهمی ایفا می‌کند. اکثر فروشنده‌ها نحوه شستشو را به شما آموزش می‌دهند. اما در حالت کلی:

  •  از چلاندن شلوار هنگام شسشتو خودداری کنید
  • برای شلوارهای تیره رنگ حتما از مایع مشکین‌شوی استفاده کنید
  • شلوارهای خود را مرتب تا کنید و شلخته و درهم در کشو و کمدتان رها نکنید

با شلوار اسلش چی بپوشم؟

وقتی صحبت از همه چیز درباره شلوار اسلش می‌شود، ست کردن تیپ هم شامل حال این موضوع می‌شود. همانطور که تا به الان متوجه شدید، طراحی شلوارهای jogger خاص و منحصربه‌فرد هستند. علاوه‌براین طراح‌های داخلی خلاقیت فوق‌االعاده‌ای برای این سبک شلوار به‌کار می‌برند. با این حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چطور یک استایل شیک با جاگر  یا همان اسلش ست کنیم. اگر به‌تازه‌گی قصد پوشیدن شلوار جاگر داشته باشید، شاید کمی برای شما سخت باشد. اما به مرور زمان و با آزمون و خطا به یک استایل عالی می‌رسید. البته ما در ادامه چند نکته و راهنمایی را در اختیار شما قرار داده‌ایم که برای شروع مناسب است و کمک خوبی خواهد بود.

چند نکته برای ست کردن اسلش برای خانم‌ها

همانطور که بالاتر اشاره کردیم این مدل شلوار هم برای دورهمی‌ها و هم برای بیرون از منزل قابل استفاده هستند. پس هم با مانتو و هم با تیشرت ست می‌شوند. اگر قصد ست کردن با مانتو را دارید، ترجیحا باید مانتوهایی با طراحی کم و ساده و قد نسبتا کوتاه مثل مانتو کتی استفاده کنید. اما برای دورهمی‌های خانوادگی چند پیشنهاد داریم که در ادامه مشاهده می‌کنید.

با شلوار اسلش چه مانتویی بپوشیم؟

شاید ست کردن مانتو و جاگر کمی سخت به نظر برسید ولی نگران نباشید چند ایده برای شما داریم.
با بلوز دکمه‌دار: باتوجه به اینکه این مدل شلوار جزو لبا‌س‌های راحتی دسته‌بندی می‌شود پس ترکیب آن با لباس‌های اسپرتی مثل تونیک و یا بلوز دکمه‌دار قشنگ می‌شود. استفاده از یک جفت کتونی هم تیپ شما را تکمیل خواهد کرد.
کت تک اورسایز: چند سالی است که کت تک در بین خانم‌ها خیلی مرسوم شده است. ست کردن اسلش با کت تک هم پیشنهاد بسیار خوبی است. برای کت بهتر است از شلوار جاگر کتان و یا جین استفاده کنید.
مانتو جین: مانتو جین از جمله لباس‌هایی است که ست کردن آن راحت است. شما می‌توانید یک مانتو جین را با جاگر و کتانی سفید ست کنید. فراموش نکنید که رنگ سفید با جین ترکیب بی‌نظیری استو پس می‌توانید زیر مانتو از یک تیشرت سفید استفاده کنید و حتی با کتانی خود ست کنید. برای اینکه رنگ مناسبی را برای تیشرت خود انتخاب کنید خواندن مقاله تیشرت چه رنگی بپوشیم؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مانتو بلند: مانتو بلند با جاگر کمی ریسک دارد. البته این ریسک برای زمانی است که شما اطلاعات کمی نسبت به ست کردن و مد و فشن داشته باشید در غیراینصورت تیپ خوبی را ست خواهید کرد. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه کنید پویشدن صندل تخت و یا بوت است.
مانتو جلوبسته: حتما ست تیشرت لانگ و جاگر را در تیپ‌های مردانه دیده‌اید. استفاده از مانتو جلوبسته با شلوار جاگر مثل همین تیپ مردانه است. مانتوی شما باید کمی کوتاه باشد و با کتونی و کیف کج اسپرت ست شود.

خرید اسلش فیت به جای لش

شلوارهای راحتی بیشتر حالت بگ و آزاد دارند. اما پوشیدن جاگر لانگ و لش ممکن است برای خانم‌ها کمی سخت باشد چرا که محدودیت حرکت به همراه دارد. خصوصا زمانی که قصد ورزش و دویدن داشته باشید. مسملا پوشیدن شلوار فیت مناسب‌تر از شلوار لانگ و لش است. توجه داشته باشید که این مدل شلوارها کلا آزاد و رها هستند پس جاگر فیت هم آزادی و راحتی کافی را دارد. دیگر نیازی نیست که مدل لانگ آن را بخرید.

شلوار اسلش راحتی دخترانه

استفاده از اسمارت کژوال

شلوارهای راحتی و گرمکن با اکثر لباس‌ها ست می‌شوند. اما برای یک اسلش فیت و جذاب، پوشیدن یک کت اسپرت ست معرکه‌ای را برای شما به‌همراه دارد. بدون اینکه خیلی وسواس به‌خرج دهید و هزینه کنید، ظاهری شیک و باکلاس خواهید داشت.

شلوار اسلش دخترانه با کت

تیشرت و یا پیرهن دکمه‌دار

شلوار اسلش دخترانه مشکی بند دار

برای اینکه جذابیت تیپ خود را بیشتر کنید، تیشرت یا پیرهنتان را در شلوار جمع کنید. دیده شدن کمر شلوار و یا بند آن به همراه یک کتونی اسپرت تیپ ترند و زیبایی خواهد بود.

چند نکته برای ست کردن اسلش برای آقایان

وقتی که قصد خرید جاگر مردانه دارید، خیالتان بابت ست کردن راحت باشد. چرا که این کار خیلی راحت است. با نگاهی به مدل‌های ما در بخش شلوار اسلش مردانه، متوجه تنوع و راحتی ست کردن خواهید شد. در ادامه چند نکته را آموزش می‌دهیم تا تیپ زیباتری را ست کنید.

جاگری با ساق پا کش را انتخاب کنید

اکثر جاگرها با طراحی ساق پا کش تولید می‌شوند. ما نیز در رگال من چنین شلوارهایی را ارائه می‌کنیم. اما در این بین برخی از طراحان از این موضوع چشم‌پوشی می‌کنند. پیشنهاد ما به شما خرید اسلش با ساق پا کش است. هرچه طول این بخش بلندتر باشد، تن‌خور قشنگ‌تری خواهد داشت.

شلوار اسلش طوسی رنگ

ست کردن با هودی

ترکیب هودی و jogger یک ترکیب عالی پرطرفدار است. از روی تیشرت خود یک هودی بپوشید و با شلوار خود ست کنید. پوشیدن یک کتونی هم تیپ شما را تکمیل می‌کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، مقاله چه کفشی به شلوار اسلش میاد؟ را از دست ندهید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تناسب رنگ و طرح هودی و شلوار و کفشتان است.

ست کردن هودی با شلوار اسلش مشکی

ست کردن با ژاکت

یکی دیگر از ست‌های غیررسمی ترکیب شلوار با ژاکت است. منظور ما از ژاکت در این بخش می‌تواند به کاپشن خلبانی، کت چرم، کت جین و bomber jacket تامیم داده شود.
البته ما در رابطه با این موضوع به‌طور کامل و جامع در مقاله تیپ ست کردن با شلوار اسلش صحبت کرده‌ایم.

ست کردن اسلش مردانه مشکی با کت

سخن آخر همه چیز درباره شلوار اسلش

در این مقاله سعی کردیم شما را با تعریف شلوار جاگر یا اسلش و شلوار راحتی آشنا کنیم و تفاوت و شباهت‌های بین این دو مدل شلوار را توضیح دهیم. تفاوت اصلی در طراحی و جنس و تراکم پارچه این دو مدل است که در اسلش یا جاگرها تنوع بیشتری دارید. در ادامه توضیح دادیم که اگر قصد خرید شلوار اسلش دارید به چه نکاتی توجه کنید و اینکه خرید شلوار باکیفیت تنها بخشی از راه است. نحوه نگهداری و شستشو هم برای ماندگاری و طول عمر البسه شما خیلی مهم است. از این رو پیشنهاد کریدم تا موقع شسشتو لباس‌ها را نچلانید، برای شلوار مشکی و تیره از مشکین‌شوی استفاده کنید و بعد از خشک شدن حتما آن‌ها را مرتب تا کنید. در آخر یک راهنمایی مختصر و مفید برای ست کردن شلوار برای خانم‌ها و آقایون ارائه کردیم تا انتخاب مناسب و راحت‌تری داشته باشید.